Vinden susar i advent

"Vinden susar i advent
och vårt första ljus blir tänt.
Barn som har det svårt i världen,
Gud bevare dem på färden.
Gud bevare dem på färden."

Jadå, här har man klämt i sig en halv trälåda full med clementiner för att öka julstämningen och tom lyckats hitta ANNAs pepparkakor i mataffären. En av de andra svenska tjejerna har bakat lussebullar, så vi exil-svenskar gör så gott vi kan vill jag lova. Själv gjorde jag ett tappert försök till att inhandla knäck-ingredienser idag (men lyckades bara hitta jätteknäckformar) så vi får väl se hur det artar sig till nästa helg.

Allt detta julstökande överskuggas dock av den stundande tentaperioden som får mig att känna mig som ett barn som har det svårt i världen, fast jag är ju kanske inget barn längre och har ju trots allt fått äta mig mätt på clementiner. I vilket fall som kan jag behöva lite bevare mig på färden, för på onsdag bär det av med alla fiskkunskaper.

Inga kommentarer: