wisdoms from a soap

Jag tittade på Greek (väldigt banal high school serie som ändå kan vara underhållande) och en kvinna (som f.ö. spelades av samma skådis som spelade Brenda och Brandons mamma i Beverlyhills) i serien sa:

"There are very few things in life that are worth being afraid of"

Den gick rakt in kände jag. Det är mitt nya livsmotto. Jag ska sluta va så förbannat rädd för fåniga saker som att prata med folk jag nästan inte känner, fråga om folk vill hitta på något, om de vill göra ett grupparbete tillsammans eller bara att allmänt säga vad jag tycker.

Hittills har det nya mottot funkat bra. Jag har träffat 2 nya vänner och gjort en fantastiskt fin muntlig presentation om alger och varit och ätit på en galet ball liten diner. Yey, go me! Nästa steg blir att försöka våga göra saker själv.

1 kommentar:

L. sa...

Ah, härligt med nya insikter och livsvändningar! Heja heja!

Och hur gick det med brunchen? Det lät kul i alla fall!

(Måste du förresten ha ordverifiering för kommentarerna. Det är ju dödsjobbigt att behöva skriva sjtpvnehich varje gång man ska kommentera, jöh!)