Skrotnisse nästa!

Idag alltså har jag lyft skrot, och då snackar inte om att bära ut källsorteringen utan skivstänger!

Inte för att det va så många skivor på stången, men ändå! I som jag delar lägenhet med är utbildad personlig tränare, så hon har tagit sig an mig (som det lilla träningsvrak jag är) och fick mig att känna mig lite bättre till mods i mina mjukisbyxor bland muskliga spännistyper och läskiga maskiner på gymmet.

Det kändes dock tryggare när jag kom hem till spisen igen och kunde koka henne en chiligryta som tack för hjälpen. Jag tänkte att det här kunde bli en bra vana så att jag får tummen ur och inte tappar alla mina muskler helt, men vi får väl se vad som hinns med mellan läxorna.

Igår hade jag iaf sista midterm-tentan och jag ahr redan fått tillbaka godkänt på två, så här puttrar det på minsann. Detta firades med några öl på närmsta baren Bearlys där de tydligen har karaokekväll på onsdagar med dansgolv och allsång i alla åldrar. Rätt mycket bättre än John Bull må jag säga. Va där med min vän B och hennes kompisar. Känns gött att ha kommit in lite olika kompisgäng nu sådär att man kan gå omkring på campus och heja på folk utan att det är påhopp på okända männinskor (vilket jag annars brukar sysselsätta mig med) och att de faktiskt hejar tillbaka.

Inga kommentarer: