I jakten på torra tår

Igår gav jag upp.
Det finns helt enkelt en gräns till vilken man kan forstätta använda ett par skor, hävda att det är ens favoritskor och ha så nednötta gummisulor att favoritsysselsättningen på tråkiga lektioner är att sitta och pilla in fingrarna för att plocka ut smågrus ur hålen.
Med andra ord; igår gick jag ut på skojakt efter skolan.

Först hittade jag en sneakersaffär med coola sneakers i galna färger och hip hop tröjor på väggarna. Fint, men inga som kändes rätt. Sen va jag inne på en sportaffär och kostaterade för de som jobbade där att alla snygga skor bara fanns i herrstorlekar. Varför får sportmårken alltid för sig att tjejer vill ha samma skor som killar fast i rosa och babyblått?!?

Efter det hittade jag ett par fina gummistövlar i en skoaffär och konstaterade att endast mitt skadade ben (som jag ju redan berättat har mindre muskler än en pensionär) lyckades komma ner i stövelskaften. Sen började hela skoindustrin störa mig. Kan man inte få ha vältränade vader och bra smak om man e tjej eller? Tillslut hittade jag iaf ett par skor som jag va helt nöjd med på nån sorts snowboard/skate affär så nu slipper jag förhoppningsvis blöta tår i fortsättningen.

1 kommentar:

Elin sa...

Det är skitsvårt detdär med skor.. jag har numera endast mina skruttiga gamla ecco (som du har lika fast kängor), för jag får ont i fötterna av alla mina fejk-converse. Och de är inte snygga..Jag vill också ha snygga skor. Bajs.
Fast nu har jag fått hålfotsinlägg som en riktig pensionär så det ska nog ordna sig.:)