Mattor och linjaler

Igår gick jag på röda mattan! Det är inte varje dag det, men det gäller ju att ha kontakter (vilket F och jag uppenbarligen skaffat oss) och den här torsdagen va det invigning av filmfestivalen, och vad vore väl en filmfestival utan röd matta... Någon film såg vi inte röken av men det var nog inte meningen heller.

Jag gillar det här med att jag har sovmorgon till 12.32 måndag, onsdag och fredag, där fick jag allt till mitt schema bra! Den här veckan har jag redan varit på 2 konserter. Det blir liksom lite lättare när man vet att man får sova och av nån anledning har jag hamnat i musikerkretsar här i Halifax. Nu smids det lite planer på storkonsert, som att gå och se Feist i november tillexempel...C ska dit och en skottsk utbytesstudent jag musik-bondat (det va ett "nä-gillar-du-också-det-bandet"-moment) verkar också på att köpa biljetter.

För övrigt har jag börjat en kurs som heter "plants in the human landscape" vilket visade sig innehålla mindre biologi än jag anat, för att citera läraren: "Those of you who've thought that this class would be about plants will be dissappointed". Nä så nu gäller det att vässa linjalerna och rita raka streck, för här ska tydligen planeras trädgårdar.

1 kommentar:

L. sa...

Ah, jag hade ju läst om både filmfestival och Feist här, men minnet är tydligen kort... Lyssnar på henne nu - låter bra!