The scavanger hunt

Igår när Fia och jag gick hem från Atlantic Super store så passerade vi vårt favorithus där en gubbe brukar ha yard sale på sin gräsmatta och porch mest varje dag. Där möttes vi av både dåliga och goda nyheter. NO more yard sales, men (!!!) vi fick ta vad vi ville gratis ur högen av saker han ställt ut i duggregnet för att slängas vilket ledde till att vi glatt traskade hemåt överbelamrade av matkassar och diverse prylar. Efter en inventering kan konstateras att jag snappat åt mig följande dyrgripar:
  • 1 liten hemmasnickrad trälåda som jag ska ha som nattduksbord
  • 9 galgar i olika färg och form
  • 1 par joggingskor
  • 4 koppar
  • 1 kaffebryggare
  • 1 scarf
  • 1 minipajform
  • 1 liten trätavla med ett citat på
Detta firades med lite flor de caña bra musik och utgång. Välbehövligt efter en galet hektisk tid fylld av tentor och projektrapporter som jag helst vill förtränga. Nu drar dock höstterminen igång och saker måste tas tag i... tex. det faktum att jag dubbelbokat två kurser så att jag ska va på lektion och fisklabb samtidigt..oops, får se hur det löser sig.

1 kommentar:

L. sa...

Bra med gratis! Du som inte trodde att du skulle kunna få tag i loppisprylar!:-) Ang. lektionskrockarna får du väl skaffa en sån där som Hermione har.