Festfredag och långlördag

Man skulle lätt kunna säga att det varit ett träningspass som heter duga för den lilla foten den här helgen. Det började med en Hawaii-upplevelse i en klasskompis kollektiv som inkluderade flera timmars dans, hoppandes nån sorts jenka runt hela huset och gitarrspel på verandan för att torka svetten. Många nya ansikten och folk jag gärna träffar igen. det gjorde jag dock redan kl tio morgonen efter, för då var det nämligen brunch med hela gänget vi hade festat hos på en frukostrestaurang, och till min stora förvåning (med tanke på att festen hållt på till 3-4 snåret) så var vi 15 pers kring bordet med stora tallrikar fyllda med scrambled eggs, bacon, blåbärspannkakor och frukt framför oss.

Efter det bar det av till farmers market som är lördagsmarknaden i en sorts saluhall fylld av gångar och rum snarare än en stor sal. Där kan man finna allt från morötter till ekologisk kattmat och stickade mössor. Helt fantastiskt (jag känner att ordet fantastiskt kanske börjar bli överanvänt, jag ska försöka tänka ut nått bättre till nästa fantastiska sak jag stöter på i den här fantastiska staden).

Men lördagen var inte slut med det, utan en ny växel lades i och F, C och jag traskade upp till C som bor i norra delen för att kolla på en massa öppna konstnärsateljéer och laga våra införskaffade grönsaker. Vädret va tropiskt fuktigt och man visste inte om jackan skulle på eller av, ögonlocken hängde vid midjan när vi efter ett stopp på ett porslinsmålar-café där C:s lägenhetskompis spelade gitarr började gå hem mot the tower. Ändå lyckades F & jag bli medlurade ut och dansa av de andra utbytesstudenterna, och när klockan hunnit bli 03.30 för andra kvällen i rad var min fot inte längre så glad på mig. Vi hade dock gjort lite nya bekantskaper på dansgolvet (typ "å några som dansar hoppandes med händer viftande åt alla håll") så det va bara att hänga med på pommes efter stängning och många nya tips på vart man ska hänga i halifax. De utlovade även nån sorts kanadensisk fest och tyckte vi skulle hålla ett svenskt gille i utbyte. Vi får väl se!

1 kommentar:

L. sa...

Ah, livat värre alltså!:-D Härligt att höra att du har en massa kul!