En liten fotnot om framtiden


Saker och ting g��r inte alltid som man ��nskar. Det blir inte alltid riktigt som man t��nkt sig. Jag tror att jag beh��vde en p��minnelse om det n��r jag skenade iv��g med mitt livsplanerande. Man kan inte best��mma morgondagen, bara ��nska att allting l��ser sig i slut��ndan. Nu sitter jag fast i min s��ng, tvingad att ta en dag i taget och se vart mina ben b��r mig. Framtiden ser genast mer skr��mmande ut. Vad g��mmer sig under det centimetertjocka gipset? Kommer jag n��gonsin kunna springa igen? Tankar man inte ens vill t��nka. Som sagt, en dag i taget... F��r tillf��llet inspireras jag av den fantastiska Frida Kahlo och t��nker att det ofta kommer n��got gott ur allt det onda.

2 kommentarer:

L. sa...

Fina fina syster! Tänker på dig en masse, kommer snart o pysslar om dig! Puss!

Mia-Maria sa...

hjärtat du ska se att det blir bra till slut!