Jahapp...

då var det dags för en ny semester..höll jag på att säga, men det heter ju faktiskt termin på svenska. Bli nu inte oroliga, min förmåga att kommunicera på svenska har inte försvunnit helt. Det finns ju trots allt andra svenskar kvar här i stan även om min sambo har bytts ut mot en skottska. Vi har för övrigt idag pyntat vårat vardagsrum med en gammal fin tv med fejkträdetaljer som vi kom över för en billig slant(men som vi båda ganska snabbt insåg kommer försämra vår studiekoncentration...). Sen har jag lyckats börja 4/5 kurser och dra på mig en sjuhelsickes förkylning såhär lagom till skolstarten.

Mitt mål för den här terminen är mer struktur och mindre sista minuten men vi får väl se hur det går med det. De nya kurserna verkar iaf bra, så de närmsta månaderna kommer mina mest frekventa samtalsämnen vara: alger, beteende ekologi, paleontologi, genetisk ekologi och dinosaurier. Inte illa va?!

Inga kommentarer: