remember remember

Imorgon är det rememberance day. Det började med att alla små kanadicker gick omkring med nån sorts majblommor i röd vallmo-tappning på rockslaget. Först gissade vi på cancer, men det visade sig vara för veteraner och krigsoffer i första världskriget. Det viktigaste med denna dag är klart att vi är lediga (vilket ju inte händer så ofta annars) så jag ska ut och rita parker till min Plants in the human landscape-kurs med förhoppning om att morgondagen blir lika solig som idag. Det känns för övrigt mycket underligt att det finns något som soliga novemberdagar här i Kanada. Det borde införas i Sverige med tycker jag! Däremot jobbar jag på att införa svenska saker här i Kanada med genom att t.ex. laga raggmunkar åt min klasskompis Beth (som blev överförtjust). Som ni hör, kulturutbyten på hög nivå!

1 kommentar:

Elin sa...

här i sverige är det som sagt ruggigt och spöregnigt, men jag undrar om det inte är bara i skåne.. det känns så!
Jag misstänker att resten av sverige har fin-fint väder.
Lycka till med ritandet!
(och det är klart att vi ska färga garn när du kommer hem!)
kramkram