Ljusglimtar i mitt minne

Den senaste tiden har jag lite levt på biblioteket, ett fenomen jag inte riktigt träffat på där hemma. Det är som att kanadensare går i masspsykos och spenderar hela helgerna i skolbiblioteket. Det enda som är trevligt med det hela är de otaliga kaffepauserna man får unna sig i gott sällskap och resultatet, att faktiskt få skolarbetet gjort. Har klarat av två uppsatser och en tenta den senaste 1½ veckan, så man kan ju tänka att det inte funnits mycket tid för annat. Där tar ni fel! Effektivitet är min specialité! Här är några höjdpunkter från de senaste veckorna:

















  1. Vi åkte och spelade självlysande minigolf med en massa av utbytesstudenterna, lekte som små barn och väntade på bussar i snöstorm sjungandes Céline Dion.
  2. C och jag hade glass-picknick i vårsolen, kollade på Mia & Klara, skrattade så vi kiknade och övade in ett Backstreet boys framträdande till Bria på hennes födelsedag.
  3. Efter att ha fått äta gratis sushi på min alg-labb firades St.Patrick's day, och T och jag hamnade spontant på en gratis bar-konsert vid midnatt med Steve Poltz och Joel Plaskett spelandes gitarr på en liten scen och ett vinglas i handen.
  4. Filmtittande som Gökboet och Me & you and everyone we know har gjort kvällar längre och sömntimmarna mer fåtaliga men fina.
  5. Gårdagens spelkväll hemma hos C med galna australienare, zombie-spel med full anarki i regelboken följt av en open mic-kväll i ett kollektivvardagsrum med levande ljus, trubadurer och en smått galen fiolvirtuos som dök upp från ett hörn och spelade Bach med mer dramatik än någon och en vinande snöstorm utanför fönstret.